Pitanje:

Pozdrav!
Nakon odradenog zubnog mosta od cirkonijum keramike u kombinaciji sa emax keramikom ( prednja regija) osjecam promjene u ustima
Pljuvacka mi je postala jako gusta,ljepiva,osjecam zarenje
Molila bih vas za misljenje i savjet
Dali je moguce da imam problem s jednim od ta dva materijala ili mozda sa cementom,ljepilom?
Problem je nastao par dana poslije cementiranja i traje vec 2 godine
Imate li mozda neki savjet za mene?
Postoje li mozda neki testovi preko kojih bih mogla saznati imam li alergijsku reakciju na nesto ( cirkonijum,emax,cement,ljepila)
Ako postoje molila bih vas da me uputite sta da napravim jer je stanje neizdrzivo
Zahvaljujem unaprijed!


Klara - 18. 06. 2021.


Odgovor:

Poštovana Klara,

cirkonijum i keramika spadaju u materijale koji su bioinertni i biokompatibilni, te ne bi trebalo da uzrokuju tegobe koje navodite.

Sa druge strane, cementi koji se koriste za cementiranje pomenutih nadoknada se koriste u minimalnoj količini i ne dolaze u kontakt sa mekim tkivima (desnima) usne duplje (osim u samom momentu cementiranja radova, i sav višak se uklanja neposredno pri završetku cementiranja). Smatramo da iz tog razloga ni cementi ne bi trebali da uzrokuju pomenute tegobe.

Naš savet je da se obratite specijalisti za bolesti usta, koji će Vas po potrebi uputiti na dalja ispitivanja.

Srdačno

Srdačno

 


spec. dr Tatjana Gložančev-Sajkovski
spec. dr Tatjana Gložančev-Sajkovski
specijalista stomatološke protetike
MAGAZIN.mojzubar.com
Beljenje zuba Krunice i mostovi Laser u stomatologiji
Kozmetska stomatologija Implanti Dečija stomatologija
Rad sa trudnicama Ortodoncija Proteze
Lečenje kanala korena Zubne ciste i granulomi Parodontoza
Neprijatan zadah Sluzokoža usta i jezika Oralna hirurgija
Bol zuba Edukacija pacijenata Škripanje zubima
Treba znati... Cena zdravlja zuba
Narodnog fronta 20, Novi Sad, Tel: +381 (0)21 467 006, +381 (0)21 63 63 613